مگنتایت یا مگنتیت چیست؟ عامل اصلی خرابی در پکیج و رادیاتور ها

مگنتایت

مگنتیت چیست؟

مگنتیت (Magnetite) یک ماده معدنی و یکی از اصلی‌ترین سنگ‌های آهن با فرمول شیمیایی Fe3O4 است. مگنتیت یکی از اکسیدهای آهن است واز نوع فری مغناطیسی است یعنی به یک آهنربا جذب می‌شود و می‌تواند مغناطیسی شود تا خود به آهنربای دائمی تبدیل شود. این ماده مغناطیسی‌ترین ماده معدنی طبیعی روی زمین است. قطعات آهن‌ربایی طبیعی مگنتیت که لودستون( lodestone) نامیده می‌شوند، قطعات کوچک آهن را به سمت خود جذب می‌کند، به همین وسیله بود که مردم باستان برای اولین بار خاصیت مغناطیس را کشف کردند.

مگنتیت سیاه یا قهوه ای مایل به سیاه با درخشش فلزی است، دارای سختی موس ۵–۶ است و رگه سیاهی بر جای می‌گذارد. دانه‌های ریز مگنتیت در سنگ‌های آذرین و دگرگونی بسیار رایج است.

نام شیمیایی آیوپاک آن اکسید آهن (II, III) و نام شیمیایی رایج آن نیز اکسید آهن-فریک است.

با توجه به چند فلزی بودن سیستمهای گرمایشی و همچنین وجود آهن در آب سیستم، مگنتایت (رسوب فلزی مشکی رنگ) جز لاینفک سیستم‌‌‌های گرمایشی است. به لطف وجود آهنربای قوی ۱۲۰۰۰ گاوس در فیلتر مغناطیسی می‌توان تمامی‌مگنتایت‌ها را جذب کرده و از گردش آن‌ها در سیستم جلوگیری کرد.

همانگونه که ذکر شد، مگنتایت یکی از دلایل اصلی خراب شدن پمپ، مبدل اصلی، مبدل ثانویه و شیر سه راهه و همچنین کاهش راندمان کل پکیچ و رادیاتورها میباشد. در نتیجه استفاده از فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش (MAGy) عمر قطعات پکیج و همچنین راندمان آنرا افزایش می‌دهد.

مگنتایت

مگنتایت

برای پیشگیری از ایجاد خرابی ها در پیکج و رادیاتور باید از فیلتر های مدار گرمایش استفاده کنیم.وجود این ذرات بسیار مخرب بوده و ضررهای جبران نا پذیری را برای شما به بار می آورد. در سیستم مدار گرمایش آب دائما در حال گردش در رادیاتور ها و لوله کشی هاست.وجود اکسید آهن و مگنتایت بعد از مدت ها باعث ایجاد رسوب های سنگین و خطرناک میشود.فیلتر های مدار گرمایش در واقع باعث مانع جمع شدن این رسوب های سنگین در پکیج و اجزای حیاتی آن می شود.

دو فیلتر برای استفاده در مدار گرمایش وجود دارد ( دو تا از بهترین فیلتر های مدارگرمایش دنیا) :

۱- فیلتر مدار گرمایش مگی

۲- فیلتر مدار گرمایش مگ پرو

فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش (مگی)
فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش (مگی)

 فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش (mag pro) مخصوص پکیج شوفاژ دیواری

فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش (mag pro) مخصوص پکیج شوفاژ دیواری

‫1 نظر ارسال شده در “مگنتایت یا مگنتیت چیست؟ عامل اصلی خرابی در پکیج و رادیاتور ها

  1. بازخورد: بهترین فیلتر پکیج | معرفی بهترین فیلتر برای پکیج دیواری منزل | تاسیسات مرکزی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *