خطا های پکیج فرولی | لیست کامل خطاهای پکیج فرولی و رفع آن

 

در جدول زیر کامل ترین خطا های پکیج فرولی را بیان کردیم.در صورتی که در زمینه عیب یابی و تعمیر پکیج تجربه داشته باشید این اطلاعات می تواند به کار شما بیاید در غیر اینصورت از انجام هرگونه تغییر خود سرانه و غیر تخصصی جدا خودداری کنید.همچنین می توانید جهت رفع خطاهای پکیج خود با ما تماس بگیرید.

جدول راهنمای خطا و عیب یابی پکیج فرولی شامل کدهای خطا و رفع آن

در جدول پایین لیست عیب های پکیج فرولی (ferroli) برای خظا یابی و حل دردسر های پکیج فرولی آمده است. اگر در زمینه عیب یابی و تعمیر پکیج تجربه داشته باشید، این اطلاعات می تواند شما را در رفع سریع تر و دقیق تر مشکل بوجود آمده کمک کند. در غیر اینصورت به هیچ عنوان تعمیر پکیج فرولی را در منزل توسط خودتان پیشنهاد نمی شود.

 

 

کد ارور مشکل نوع ارور
A01 مشعل روشن نمی شود شیرگاز بسته شده است
A02 وجود علامت شعله اما مشعل خاموش شیرگاز بسته شده است
A03 کارکرد سنسور اطمینان صحیح است شیرگاز بسته شده است
F04 کارکرد ترموستات دود صحیح است
F05 عدم کارکرد فن
A06 قطع شدن شعله ۶ بار در ۱۰ دقیقه شیرگاز بسته شده است
F08 دمای مبدل حرارتی بیش از اندازه بالاست.
A09 خطا در شیر گاز (فید یک سیم پیچ شعله ) شیرگاز بسته شده است
F10 وجود مشکل در سنسور اول مدار شوفاژ
F11 وجود مشکل در سنسور مدار آب گرم بهداشتی
F12 مشکل در سنسور آب گرم بهداشتی (در صورت نصب مخزن خارجی)
F14 مشکل در سنسور اطمینان مدار شوفاژ
A16 مشکل در شیر گاز شیرگاز بسته شده است
F20 مشکل در کنترل احتراق
A21 احتراق غیر طبیعی و ناقص است شیرگاز بسته شده است
F34 ولتاژ برق مصرفی کمتر از ۱۷۰ ولت
F35 نوسان در فرکانس برق مصرفی وجود دارد
F37 فشار مدار شوفاژ پایین  است
F39 مشکل در حسگر (دماسنج) خارجی
A41 مشکل در موقعیت سنسورها
F42 مشکل در سنسور دوگانه
F43 سیستم حفاظت از مبدل حرارتی عمل می کند
F50 ایراد در سیم پیچ تدریجی شیر گاز
A51 حفاظت در مقابل انسداد مدار دودکش / هوای احتراق شیرگاز بسته شده است

کد عیب وخطا A01 در پکیج فرولی: روشن نشدن پکیج فرولی(بلوکه شدن)

دلیل های احتمالی وجود خطای A01 و دلیل روشن نشدن پکیج فرولی:

  1. نبود گاز: جریان گاز ورودی به پکیج را چک شود و مطمئن بشوید لوله ها را هوا نگرفته باشد.
  2. خطای الکترود تشخیص/ احتراق: سیم کشی الکترود را بررسی کنید و مطمئن شوید که بدرستی قرار گرفته و هیچگونه رسوباتی بر روی آن وجود نداشته باشد.
  3. شیر گاز معیوب: شیر گاز را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض نمایید.
  4. قطعی سیم شیر گاز: سیم کشی مورد نظر را چک کنید.
  5. توان احتراق بسیار کم: قدرت یا توان احتراق را به درستی تنظیم کنید.

سیستم بر مبنای تعداد تلاش برای روشن شدن مشعل، که این تعداد بسته به نوع محفظه احتراق و نوع سوخت به شرح ذیل می باشد عمل می نمایید:

محفظه احتراق بسته – گاز طبیعی

۳ تلاش ۵ ثانیه ای برای روشن کردن، زمان انتظار برای یک تلاش تا تلاش بعدی ۵۰ ثانیه می باشد که با “d3” نمایش داده می شود.

محفظه احتراق بسته – گاز مایع

۱ تلاش برای روشن کردن در طول ۵ ثانیه

محفظه احتراق باز – گاز طبیعی

۲ تلاش ۵ ثانیه ای برای روشن کردن زمان انتظار برای یک تلاش تا تلاش بعدی ۵۰ ثانیه می باشد که با “d3” نمایش داده می شود.

محفظه احتراق باز – گاز مایع

۱ تلاش برای روشن کردن در طول ۵ ثانیه

روند روشن شدن پکیج فرولی

شیر گاز و جرقه زن به مدت ۵ ثانیه فعال می شوند در حالی که جریان در سیم پیچ تدریجی متناسب با توان روشن شدن می باشد. اگر برد الکترونیکی پکیج فرولی وجود شعله را تایید کند، آنگاه توان دستگاه توسط سیستم کنترل تنظیم می شود. در غیر این صورت، سیستم کنترل شعله، بعد از ۵۰ ثانیه انتظار که با “d3” نشان داده می شود، دومین تلاش برای روشن کردن پکیج را آغاز می کند. اگربرد الکترونیکی وجود شعله را تأیید کند، آنگاه توان دستگاه توسط سیستم کنترل تنظیم می شود. در غیر این صورت، سیستم کنترل شعله، بعد از ۵۰ ثانیه انتظار که با “d3” نشان داده می شود، سومین و آخرین تلاش برای روشن کردن را آغاز می نماید. اگر برد الکترونیکی وجود شعله را تایید کند، آنگاه توان توسط سیستم کنترل تنظیم می شود. در غیر این صورت، سیستم کنترل شعله ایراد “۱” را نمایش می دهد و باعث بلوکه شدن می شود .

نبود شعله

نکته ۱- اگر در خواست روشن شدن مشعل وجود داشته باشد و شعله ایجاد نشود قبل از اقدام به روشن شدن های مجدد، سیستم ۵۰ ثانیه زمان انتظار در نظر می گیرد که با ” d3″ نمایش داده می شود که برابر با ۵۰ ثانیه می باشد.

نکته ۲- اگر برد روشن شدن شعله را تشخیص دهد و سپس سیستم اتصال الکتریکی شیر گاز قطع شود، برد الکتریکی مانند حالت نبود جریان یونیزاسیون عمل می نماید (نبود شعله).

نکته ۳- در تلاش برای روشن شدن مشعل، که تعداد تلاش بسته به نوع محفظه احتراق و نوع گاز مصرفی دارد، در صورت ایجاد ایراد “۱” شیر گاز بلوکه می شود. (با فشردن دکمه reset دستگاه راه اندازی مجدد می شود).

کد خطا یا ارور A02 پکیج فرولی: علامت شعله وجود دارد ولی مشعل خاموش است (بلوکه شدن)

این ایراد وقتی ایجاد می شود که با مشعل خاموش و در حالی که تقاضا برای آب گرم بهداشتی و مدار گرمایش وجود ندارد و علامت روشن شدن مشعل خاموش است، الکترود، جریان یونیزاسیون را که بر اثر گرمای شعله بوجود می آید برای ۲۰ ثانیه متوالی تشخیص دهد. در این حالت سیستم کنترل شعله، بلوکه می شود. (با فشردن دکمه reset دستگاه راه اندازی مجدد می شود).

کد خطا یا ارور A03 پکیج فرولی: سنسور اطمینان عمل می کند (بلوکه شدن)

مورد ۱: بالا رفتن بیش از حد درجه حرارت (سنسور اطمینان دمای بیش از ۱۰۵ درجه را تشخیص دهد) در صورت عدم وجود درخواست روشن شدن، هیچ ایرادی را ایجاد نمی کند.

مورد ۲: هر بار که مشعل به علت بالا رفتن بیش از حد درجه حرارت سنسور اطمینان ( ۹۰ درجه در حالت گرمایش؛ ۹۵ درجه در حالت تست و برای آب گرم بهداشتی ۱۰۰ درجه )خاموش می شود، سیستم یک تایمر به مدت ۱۰ ثانیه را فعال می کند. محافظ درجه حرارت بیش از حد مدار شوفاژ، فعال می شود اگر سنسور اطمینان ظرف این ۱۰ ثانیه از ۱۰۵ درجه فراتر رود. مداخله سیستم ایمنی (در حالت آب گرم بهداشتی، گرمایش یا ضد یخ)، باعث ایراد “۳” و بلوکه شدن شیر گاز می شود.

مورد ۳: اگر در زمان درخواست روشن شدن مشعل (گرمایش یا ضد یخ زدگی دمای سنسور اطمینان بیش از ۱۰۵ درجه باشد، سیستم یک تایمر به مدت حداکثر ۳۰ | ثانیه را فعال می سازد. اگر ظرف این مدت، هر دو سنسور به زیر ۱۰۰ درجه نرسند، ایراد” ۳ ” ایجاد شده و بلوکه شدن شیر گاز اتفاق می افتد.

مورد ۴: اگر در زمان درخواست روشن شدن مشعل در حالت آب گرم بهداشتی دمای سنسور اطمینان بیش از ۱۰۵ درجه باشد، سیستم یک تایمر به مدت حداکثر ۵۰ | ثانیه را فعال می سازد. اگر ظرف، این مدت به هر دو دستور به زیر ۱۰۰ نزنند، ایراد ” “ايجاد شده و بلوکه شدن شیر گاز اتفاق می افتاد.

مورد ۵: اگر در زمان درخواست روشن شدن مشعل کنترل دمایی (سنسور اطمینان ۱۰۵ درجه) برای مدت بیش از ۱۰ ثانیه متوالی اعمال شود ، ایراد” ۳″ ایجاد شده و بلوکه شدن شیر گاز اتفاق می افتد.

کد خطا یا ارور F04: ترموستات دود عمل می کند

در صورتی که محفظه احتراق برای برد اشتباه تعریف شده باشد این ایراد ظاهر می شود. در منوی تنظیم ها (۱=b03 ) باشد.

کد خطا یا ارور F05: فن عمل نمی کند

دلایل احتمالی بروز خطا یا ارور F05 به طور خلاصه:

  1. قطعی سیم کشی ها: سیم کشی های مربوط به فن را بررسی نمایید.
  2. فن معیوب: فن را بررسی و تعمیر نمایید.
  3. خطای ناشی از بورد: بورد دستگاه را بررسی نمایید.

با هر بار درخواست روشن شدن مشعل، میکرو پروسسور بار فن را کنترل می کند اگر برد بار متصل شده را حس نکند بعد از ۱۵ ثانیه اشکال بروز می کند. به محض وصل فن ایراد بلافاصله رفع می شود. در زمان کارکرد عادی و تشخیص جریان یونیزاسیون شعله بوسیله برد، در صورت قطع شدن بار فن (به دلیل قطع آنی جریان برق به فن) چنانچه بار تا ۱۵ ثانیه بر قرار نگردد اشكال ایجاد می شود. به محض وصل بار فن، ایراد بلافاصله رفع می شود.

در منوی تنظیم ها (۰=b03) باشد.

اگر مشعل از حداقل ۱۰ ثانیه قبل روشن باشد و به یکباره سیگنال (جریان یونیزاسیون) شعله قطع شود، شعله خاموش می شود. اگر این شرایط ۶ بار در مدت زمان ۱۰ دقیقه اتفاق بیفتد، سیستم کنترل شعله ایراد “” را ایجاد می کند و دستگاه بلوکه میشود (با فشردن دکمه reset دستگاه راه اندازی مجدد می شود).

کد خطا یا ارور A06 پکیج فرولی: نبود شعله پس از مرحله احتراق

  1. فشار پایین در سیستم گاز: فشار گاز را چک کنید.
  2. تنظیمات مشعل بر روی مینیمم فشار قرار دارد: تنظیمات مربوط به فشار مشعل را بررسی نمایید.

کد خطا یا ارور F08 پکیج فرولی: بالا رفتن بیش از حد درجه حرارت مبدل

هربار که دمای سنسور دوگانه اطمینان مدار شوفاژ از ۹۹°C بالاتر می رود (برای ۵ ثانیه متوالی )، ایراد “۸” فعال می شود. این ایراد روی صفحه نمایش نمی شود، فقط در تاریخچه ایرادها ضبط می شود. این ایراد وقتی رفع می شود که دمای سنسور دوگانه اطمینان /مدار شوفاژ به زیر ۹۰°C برگردد.

کد خطا یا ارور A09 پکیج فرولی: اشکال در شیر گاز (بلوکه شدن)

مورد ۱- در حین عملکرد عادی، برد الکترونیکی باز خور عملکرد سیم پیچ را کنترل می کند (توسط کنترل جریان مصرفی)، اگر میکرو پروسسور عملکرد غیر معمول شیر گاز را تشخیص دهد ایراد” و ” ایجاد می شود.

مورد ۲- اگر برد در حالی که اقدام به روشن کردن مشعل می کند نتواند روشن شدن شعله را تشخیص بدهد و اتصال برقی شیر گاز وصل نباشد ایراد” و ” ایجاد می شود. (بلوکه شدن)

کد خطا یا ارور F10 پکیج فرولی: سنسور NTC مدار شوفاژ خراب است.

دلایل احتمالی بروز ارور F10 پکیج فرولی به طور خلاصه:

  1. سنسور آسیب دیده است: سیم کشی سنسور را چک کنید و یا به فکر تعویض سنسور باشید.
  2. اتصال کوتاه در سیم کشی: سیم کشی سنسور را چک کنید و یا به فکر تعویض سنسور باشید.
  3. قطعی کلی سیم کشی: سیم کشی سنسور را چک کنید و یا به فکر تعویض سنسور باشید.

سنسور دوگانه اطمینان /مدار شوفاژ دو سنسور یکسان را در درون خود دارد: هر دو برای ایمنی محافظت در مقابل درجه حرارت بیش از حد و یکی از این دو سنسور برای تنظیم دما بکار می رود. سیم کشی سنسور با ۴ رشته سیم صورت می گیرد یعنی ۲ رشته سیم برای هر سنسور، مانند سنسورهای عمومی NTC. خرابی هر یک از این دو سنسور، که به عنوان مدار کوتاه یا مدار باز تلقی می شود (برای ۳ ثانیه متوالی)، باعث غیرفعال سازی فرمان های روشن شدن مشعل می گردد. در این شرایط، هیچ درخواست عملکردی نمی تواند صورت گیرد. با برطرف شدن خرابی سیستم محافظ بلافاصله غیر فعال می شود.

کد خطا یا ارور F11 پکیج فرولی: سنسور NTC آب گرم بهداشتی خراب است

خرابی این سنسور، که به عنوان مدار کوتاه یا مدار باز تلقی می شود (به مدت سه ثانیه متوالی)، باعث غیر فعال سازی فرمان های روشن شدن مشعل فقط در هنگام عملکرد آب گرم بهداشتی می گردد. در این شرایط فقط در خواست برای گرمایش شوفاژ می تواند صورت گیرد. با برطرف شدن خرابی، سیستم محافظ بلافاصله غیرفعال می شود.

کد خطا یا ارور F14 پکیج فرولی: سنسور NTC اطمینان خراب است

سنسور دوگانه اطمینان مدار شوفاژ دو سنسور یکسان را در درون خود دارد: هر دو برای ایمنی (محافظت در مقابل درجه حرارت بیش از حد و یکی از این دو سنسور برای تنظیم دما بکار می رود. سیم کشی با ۴ رشته سیم صورت می گیرد یعنی ۲ رشته سیم برای هر سنسور، مانند سنسورهای عمومی NTC خرابی هر یک از این دو سنسور، که به عنوان مدار کوتاه یا مدار باز تلقی می شود (به مدت سه ثانیه متوالی)، باعث غیرفعال سازی فرمان های روشن شدن مشعل می گردد. در این شرایط، هیچ درخواست عملکردی نمی تواند صورت گیرد. با برطرف شدن خرابی، سیستم محافظ بلافاصله غیرفعال می شود.

کد خطا یا ارور A16 پکیج فرولی: اشکال در شیر گاز (بلوکه شدن)

در حین عملکرد عادی ، برد الکترونیکی باز خور عملکرد سیم پیچ را کنترل می کند (توسط کنترل جریان مصرفی) ، وقتی که میکرو پروسسور تصمیم به خاموش کردن مشعل می گیرد هنوز وضعیت شعله را کنترل می کند اگر ۵ ثانیه بعد از بستن شیر گاز شعله تشخیص داده شد ایراد “۱۶” ایجاد می شود. (بلوکه شدن)

کد خطا یا ارور F20 پکیج فرولی: اشکال در کنترل احتراق [۰=b03]

دلایل احتمالی بروز ارور F20 پکیج فرولی به طور خلاصه:

  1. خطای فن: فن را چک کرده و سیم کشی های آن را بررسی نمایید.
  2. همزن های معیوب: همزن ها را چک کرده و در صورت لزوم تعویض نمایید.
  3. دودکش به درستی سایز نشده و یا مسدود شده است: دودکش را چک کنید.

در حین عملکرد عادی، برد الکترونیکی با اندازه گیری رسانایی شعله توسط میکروپروسسور، به طور پیوسته احتراق مشعل را با اندازه گیری رسانایی شعله توسط جرقه زن و میکروپروسسور (فن برای ۱ ثانیه متوقف می شود) متناسب با میزان توان فعلی مشعل کنترل می کند . خصوصا بعد از هر بار روشن شدن مشعل و یک دقیقه بعد از اولین عملیات کنترل اگر نتیجه مثبت باشد قبل از انجام دومین تست، برد الکترونیکی ۱۵ دقیقه صبر می کند. اگر نتیجه منفی باشد برد الکترونیکی ۲ دقیقه صبر می کند. اگر نتیجه مجددا منفی باشد میکروپروسسور تشخیص می دهد که پارامتر اندازه گیری شده با پارامتر متناظر با احتراق كامل برابر نیست و تا زمانی که نشانگر شعله چشمک می زند سعی در اصلاح مودولاسیون فعلی می نمایید. اگر این اصلاح موثر باشد مشعل می تواند به کار خود ادامه دهد در غیر این صورت مشعل خاموش می شود و ایراد” ۲۰ ” نمایش داده می شود و فن فعال می شود. پس از مدت انتظار ۵۰ ثانیه اشکال از بین می رود و میکروپروسسور مشعل را مجددا روشن می نمایید.

کد خطا یا ارور A21 پکیج فرولی: اشكال احتراق ناقص [ ۳b03 = 0 or] (بلوکه شدن)

در صورتی که خطای F20 در ۱۰ دقیقه اخیر ۶ بار تکرار شود: راه حل های مربوط یه خطای F20 را ببینید.

کد خطا یا ارور F34 پکیج فرولی: ایراد در ولتاژ برق

هر بار که ولتاژ شبکه کمتر از۱۸۰VAC می شود، ایراد “۳۴” فعال می گردد. این ایراد درخواست ها را غیر فعال نمی سازد، برد تا حد حداقل ولتاژ (حدود Vac

۱۷۰) به کار ادامه خواهد داد و بعد از این حد خاموش خواهد شد. این ایراد وقتی برطرف می شود که ولتاژ شبکه بیشتر از ۱۸۵VAC شود.

کد خطا یا ارور F35 پکیج فرولی: ایراد در فرکانس برق

برد الکترونیکی قادر است با فرکانس برق ۵۰Hz یا ۶۰Hz  کار کند، با این حال لازم است پارامتر سرویس مربوطه (۰=b06) را به دستگاه بدهیم. وقتی برد الکترونیکی تضاد بین مقدار تعیین شده در پارامتر سرویس و فرکانس عملی شبکه برق را شناسایی می کند، ایراد “۳۵” فعال می شود. این ایراد با تغییر پارامتر برطرف می شود.

کد خطا یا ارور F37 پکیج فرولی: فشار پایین مدار شوفاژ

در صورت باز بودن کنتاکت سوییچ فشار در هنگام عملکرد دستگاه آب (به مدت ۵ ثانیه متوالی)، مشعل بلافاصله خاموش می شود و پمپ (اگر فعال باشد) متوقف می گردد. با برطرف کردن خرابی، سیستم محافظ بلافاصله غیرفعال می شود.

کد خطا یا ارور F39 پکیج فرولی: جدا شدن اتصال سنسور خارجی

زمانی که سنسور خارجی درجه حرارت توام متصل شده، خرابی سنسور، که به عنوان مدار کوتاه یا مدار باز تلقی می شود زمانی که کنترل درجه حرارت توام فعال شده) | باعث غیر فعال شدن دستورهای روشن شدن مشعل نمی شود. در این حالت اگر سیستم با کنترل درجه حرارت توام کار می کند مینا کار کرد سیستم بر اساس دمای تنظیمی کاربر عمل خواهد کرد. با بر طرف شدن مشکل ،اشکال نمایش داده شده حذف و سیستم به کار کرد قبلی باز می گردد.

کد خطا یا ارور A41 پکیج فرولی: جدا شدن اتصال سنسورها از لوله مبدل (بلوکه شدن)

حالت گرمایش

با هر درخواست روشن شدن مشعل در حالت گرمایش ، کنترل درجه حرارت از سنسور جریان، درجه حرارت را قرائت کرده و اگر درجه حرارت خوانده شده در عرض ۲۰ ثانیه از زمان درخواست ۱± درجه تغییر نماید زمانی که مشعل خاموش است، سیستم، تست سنسور را موفق در نظر گرفته و در زمان گرمایش هیچ تستی را در نظر نمی گیرد. حال چنانچه در عرض ۲۰ ثانیه از زمان درخواست ۱± درجه تغییر ننماید سیستم تست را موفق در نظر نگرفته و یک فرآیند دیگر را آغاز می کند.خطا های پکیج فرولی با درخواست روشن شدن مشعل، سیستم یک تایمر را به مدت حداکثر ۱۵ ثانیه از زمانی که شیر گاز باز می شود فعال می سازد. اگر قبل از سپری شدن زمان داده شده، درجه حرارت قرائت شده توسط سنسور مدار شوفاژ، تغییری در حد ۱± درجه را حس کند، مراحل راه اندازی می تواند ادامه یابد. در غیر این صورت، سیستم مشعل را خاموش می کند و بعد از ۳۵ ثانیه انتظار، تلاش دوم برای روشن کردن آغاز می شود. اگر قبل از سپری شدن زمان ۲۰ ثانیه، درجه حرارت قرائت شده توسط سنسور مدار شوفاژ، تغییری در حد ۱± درجه را حس کند، مراحل راه اندازی می تواند ادامه یابد (شمارنده تلاش ها صفر می شود). در غیر این صورت، سیستم مشعل را خاموش می کند و بعد از ۴۰ ثانیه انتظار، تلاش سوم برای روشن کردن آغاز می شود. اگر قبل از سپری شدن زمان ۲۵ ثانیه ، درجه حرارت قرائت شده توسط سنسور مدار شوفاژ، تغییری در حد ۱± درجه را حس کند، مراحل راه اندازی می تواند ادامه یابد (شمارنده تلاش ها صفر می شود). در غیر این صورت، سیستم مشعل را خاموش می کند و بلوکه شدن کنترل شعله روی می دهد. فرمان روشن شدن پمپ، برای سیرکولاسیون های پیش بینی شده، فعال باقی می ماند.

حالت تست و ضد یخ زدگی

شبیه حالت قبلی با تفاوت زمان های انتظار ۱۵ و ۲۰ ثانیه بجای ۳۵ و ۴۰ ثانیه اتفاق می افتد.

حالت آب گرم بهداشتی

با درخواست روشن شدن مشعل در حالت آب گرم بهداشتی، سیستم یک تایمر را به مدت حداکثر ۱۵ ثانیه از زمانی که شیر گاز باز می شود فعال می سازد. اگر قبل از سپری شدن زمان داده شده، درجه حرارت قرائت شده توسط سنسور مدار آب گرم بهداشتی، تغییری در حد ۲± درجه را حس کند، مراحل راه اندازی می تواند ادامه یابد و در طول مدت گرمایش آب، این پروسه تکرار نمی شود. در غیر این صورت، سیستم مشعل را خاموش می کند و بعد از ۱۵ ثانیه انتظار، تلاش دوم برای روشن کردن آغاز می شود. اگر قبل از سپری شدن زمان تاخیر، درجه حرارت قرائت شده توسط سنسور آب گرم بهداشتی، تغییری به میزان ۲± درجه را حس کند، مراحل راه اندازی میتواند ادامه یابد (شمارنده تلاش ها صفر می شود و در طول مدت گرمایش آب این پروسه تکرار نمی شود. در غیر این صورت، سیستم مشعل را خاموش می کند و بعد از ۲۰ ثانیه انتظار، تلاش سوم برای روشن کردن آغاز می شود. اگر قبل از سپری شدن زمان تاخیر، درجه حرارت قرائت شده توسط سنسور آب گرم بهداشتی، تغییری به میزان ۲± درجه را حس کند، مراحل راه اندازی می تواند ادامه یابد (شمارنده تلاش ها صفر می شود و در طول مدت گرمایش آب این پروسه تکرار نمی شود. در غیر این صورت، سیستم مشعل را خاموش می کند و ایراد” ۴۱” ایجاد می شود و بلوکه شدن کنترل شعله روی می دهد. فرمان روشن شدن پمپ، برای سیرکولاسیون های پیش بینی شده، فعال باقی می ماند. این حفاظت در حالت Comfort فعال نمی باشد.

کد خطا یا ارور F42 پکیج فرولی: اختلاف دمای سنسورهای اطمینان و مدار شوفاژ

این حالت محافظ وقتی فعال می شود که اختلاف درجه حرارت حس شده توسط دو سنسور اطمینان و مدار شوفاژ، به مقدار مطلق، به میزانی بیش از ۱۲ درجه تغییر کند (برای ۱۰ ثانیه متوالی). مداخله سیستم محافظ، در هنگام یک درخواست (آب گرم بهداشتی، گرمایش یا ضد یخ زدگی)، باعث غیرفعال شدن فرمان های روشن شدن مشعل می گردد. فرمان روشن شدن پمپ بر حسب نوع درخواست جاری یا به خاطر سیرکولاسیون پیش بینی شده، فعال باقی می ماند. این حالت محافظ وقتی غیرفعال می گردد که اختلاف درجه حرارت حس شده توسط دو سنسور اطمینان و مدار شوفاژ، به مقدار مطلق، به میزانی کمتر از ۱۰ درجه تغییر کند.

کد خطا یا ارور F43 پکیج فرولی: حفاظت از مبدل حرارتی (۰≠p16 حفاظت از مبدل فعال)

هم در حالت گرمایش و هم در حالت آب گرم بهداشتی، خطا های پکیج فرولی اگر افزایش درجه حرارت حس شده توسط سنسور مدار شوفاژ بیشتر از پارامتر تعریف شده (۱۰=p16) ده درجه در ثانیه باشد، این ایراد ایجاد میشود. مداخله سیستم محافظ باعث غیرفعال شدن فرمان های روشن شدن مشعل می گردد. وقتی درجه حرارت سنسور مدار شوفاژ به زیر ۴۵ درجه برسد، این ایراد به طور خودکار از بین می رود. بسته به نوع فعال شدن دستگاه، بوجود آمدن اشکال برای چند ثانیه متوقف می گردد ۱۲ ثانیه گرمایش، ۲۰ ثانیه آب گرم بهداشتی، ۰ ثانیه در حالت آسایش در ترکیب با آبگرمکن های ثابت از زمان روشن شدن مشعل.

کد خطا یا ارور F50 پکیج فرولی: قطع شدن سیم پیچ تدریجی

در صورت باز بودن کنتاکت سیم پیچ تدریجی در هنگام عملکرد دستگاه، ایراد “۵۰” بلافاصله فعال می شود. با برطرف شدن خرابی، سیستم محافظ بلافاصله غیرفعال می شود.

کد خطا یا ارور A51 پکیج فرولی: اشکال خاموش شدن شعله در اثر انسداد دریچه مکش هوا / تخلیه دود (بلوکه شدن)

این حالت زمانی رخ می دهد که شعله مشعل برای ۱۰ ثانیه پس از زمان ایمنی (زمان ایمنی حداکثر ۵ ثانیه می باشد) وجود نداشته باشد. سیستم کنترل شعله ایراد”۵۱” را نشان می دهد و دستگاه بلوکه می شود. از زمان ایجاد اشکال حتی برای یک مرتبه، بلوکه شدن اتفاق می افتد و برای رفع بلوکه شدن باید ۵ دقیقه زمان انتظار سپری گردد که با “d4” نمایش داده می شود. در این مدت فن فعال می باشد.

اگر پکیج فرولی خود را تازه خریداری کرده اید و یا برای استفاده درست از پکیج خود به راهنمایی نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله ” دفترچه راهنمای پکیج فرولی” را مطلعه نمایید.

علت خاموش شدن پکیج فرولی

خاموش شدن پکیج فرولی خطا های پکیج فرولی می تواند به دلایل متعددی اتفاق بیوفتد. از جمله دلایل خاموش شدن پکیج فرولی می توان به:

  • قطع شدن گاز و برق پکیج
  • کار نکردن فن و مشکل در دودکش پکیج
  • تنظیم نبودن شعله پکیج
  •  فشار گاز پایین پکیج
  • رسوب گرفتن
  • خرابی برد،  پمپ، NTC، ترموستات، فلومتر، فلوسوئیچ و ترموکوپل

و ….

اشاره کرد. برخی از مشکلات با سرویس پکیج برطرف می شود اما برخی از مواقع برای رفع مشکل روشن نشدن پکیج فرولی نیاز به تعویض قطعات خواهد بود.

نکته: کد های خطایی که می تواند نشان دهنده علت خاموش شدن پکیج فرولی باشند عبارتند از: A01، A02، F04،F05 ،F08 ،F10  و F11 می باشد. در صورتی که در زمینه تعمیر و عیب یابی پکیج فرولی تجربه دارید و یکی از کدهای خطای نام برده را مشاهده کردید، می توانید موارد اشاره شده را برای رفع علت روشن نشدن پکیج فرولی بررسی نمایید. در غیر این صورت حتما از یک متخصص باتجربه کمک بگیرید.شما می توانید جهت رفع مشکلات خود توسظ تکنسین های مجرب تاسیسات مرکزی ایران، با شماره تماس های ۰۷۹۱۳۰۰۷۳۰ / ۰۹۱۷۲۲۶۸۰۰۴ / ۰۹۱۷۲۲۶۸۰۰۵ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *