١٤ نکته خرید و نگهداری پکیج | قبل از خرید پکیج دیواری بخوانید!

امروزه پکیج دیواری جز جدا نشدنی هر خانه مدرن است که زیبایی در و عین حال کارایی خارق العاده را به ارمغان می آورد.رادیاتور ها دمای محیط را یکنواخت گرم می کنند.آب گرم بهداشتی در کسری از ثانیه فراهم است.چنانچه در خرید پکیج دیواری تردید دارید و یا هنوز تصمیم به خرید آن گرفته اید با ما در این مقاله همراه باشید.

نکات مهم و حیاتی در خرید پکیج دیواری باید رعایت شوند از جمله :

۱-  فشار آب شهر محل نصب پکیج دیواری

فشار آب شهر در محل نصب پکیج دیواری ‌باید حداقل یک و حداکثر ٣,٥ اتمسفر باشد.

کاهش و افزایش فشار

۲- پکیج‌های فن‌دار

در صورتی که بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری به صورت افقی (بیش از ٣٠ سانتی‌متر) باشد، استفاده از پکیج‌های فن‌دار الزامی است.

پکیج ایمرگاس مدل 24 EOLO MINI دو مبدل و فن دار

۳- جریان مستقیم باد

در صورتی که محل نصب پکیج دیواری گازسوز در بالکن یا فضای باز است، باید از وزش مستقیم باد یا جریان تند هوا محفوظ شده باشد.

نحوه شکل گیری باد چگونه است؟

 

۴- تناسب فضای ساختمان با پکیج انتخابی

باید پکیج دیواری که خریداری می‌کنید، متناسب با فضای ساختمان شما باشد. هنگام خرید پکیج دیواری خود را متناسب با متراژهای زیر انتخاب کنید.

مشخصات، قیمت و خرید پکیج شوفاژ دیواری ایمرگاس مدل Eolo Mythos 24 pro |  دیجی‌کالا

۵- طبقات آحر آپارتمان

 

در طبقات آخر آپارتمان به دلیل اینکه طول عمودی لوله دودکش ساختمان کمتر از ۳ متر است، حتما می‌باید پکیج فن‌دار نصب شود. اما در طبقات زیرین در صورتی که طول افقی لوله دودکش کم باشد (کمتر از یک متر) می‌توان از پکیج بدون فن استفاده کرد و از صدای فن پکیج به‌خصوص در زمستان در امان بود. هر چند برای ایمنی از گازهای سمی احتراق بهتر است از پکیج‌های فن‌دار به‌ویژه با دودکش دو جداره استفاده شود.

Lviv's Antique Decorative Floor Tiles – Forgotten Galicia

۶- حجم آب گرم مصرفی

برای خرید پکیج خود به آب گرم مصرفی توجه کنید، چنانچه به آب گرم فراوان نیاز دارید بهتر است از پکیج‌های مخزن‌دار یا پکیج با قدرت حرارتی بالاتر از ۳۱ کیلووات استفاده کنید.

هدف از پمپ برگشت آب مصرفی چیست | خط برگشت آبگرم مصرفی چه کاربردی دارد - به  فیکس

۷- ظرفیت حرارتی

چنانچه ظرفیت حرارتی زیادی از پکیج انتظار دارید (معمولا برای آپارتمان‌های با بیش از ۳۰۰ مترمربع) بهتر است از پکیج‌های زمینی استفاده کنید. در هر صورت اولویت با پکیج‌های دیواری است، چراکه بسیار کم‌مصرف‌تر و دارای عمر طولانی‌تری نسبت به پکیج‌های زمینی و پکیج‌های مخزن‌دار هستند.

فشار، دما و ظرفیت حرارتی کمپرسور | جهان کمپرسور

۸- خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش برای پکیج‌ها یکی از مهمترین موضوعات است، بنابراین پکیج را از شرکتی خریداری کنید که دارای اعتبار و حسن شهرت بوده و توان خدمات پس از فروش حرفه‌ای را داشته باشد، همچنین کارخانه سازنده پکیج توان پشتیبانی بلندمدت از قطعات پکیج‌های تولیدی خود را داشته باشد.

انواع خدمات پس از فروش - اصول مشتری مداری - فراپیامک

۹-  عیب یابی دقیق

پکیج‌هایی طراحی شده‌اند که دارای سیستم عیب‌یاب اتوماتیک با کد هستند که این یک امتیاز مهم برای آنها محسوب می‌شود. حسن این قابلیت در عیب‌یابی سریع حتی توسط کاربر معمولی است.

عیب یابی پکیج دیواری و زمینی [تمامی برندها] راهنمای جامع | ماهان سرویس

۱۰- محل نصب پکیج دیواری

هنگام نصب پکیج حواستان به محل نصب آن هم باشد. پکیج نباید بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نصب شود و فاصله آن از دیوار باید حداقل یک متر و از دیوار یا کابینت مجاور از طرفین ١٥سانتی‌متر باشد.

محل نصب پکیج دیواری چه شرایطی دارد؟ ✔️بایدها و نبایدهای نصب پکیج

۱۱- دریچه دودکش

هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب کرد و حداقل ٣٠ سانتی‌متر پایین‌تر از دریچه دودکش نصب شود، هر چه بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین‌تر نصب کرد بهتر است. زیاد شدن فاصله پکیج با دریچه باعث زیاد شدن مکش دستگاه می‌شود.

دودکش دیگ موتورخانه | قسمت های تشکیل دهنده آن | نکات هر یک از قسمت ها

۱۲- احتراق مناسب

در صورتی که می‌خواهید پکیج را در داخل کابینت نصب کنید، حتما توجه داشته باشید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و حتما باید در کابینت کرکره‌ای باشد تا پکیج اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت کند.

احتراق یک عمل شیمیایی |

۱۳- کارکرد فصلی (زمستان)

یکی از نکات مهم درباره استفاده از پکیج‌ها فصل آنهاست، چون عملکرد آنها نسبت به فصلی که در آن قرار داریم، متفاوت است. مثلا در زمستان وقتی شیر آب‌گرم مصرفی باز شود، با عبور جریان آب از سنسور فشار میکروسوییچ، این سنسور فعال‌شده، با ارسال فرمان به شیر سه‌طرفه برقی از طریق برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتور‌ها موقتا قطع شده، آب مدار گرم‌کننده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله هدایت می‌شود و به این ترتیب آب‌گرم مصرفی به صورت فوری تامین می‌شود. در تابستان اما با توجه به بسته بودن شوفاژها در این حالت دستگاه تنها در زمان نیاز به تامین آب‌گرم مصرفی به صورت خودکار روشن می‌شود .

آن چیست که سرگرمی زمستان است؟

۱۴- کارکرد فصلی (تابستان)

در فصل تابستان اما کارکرد پکیج‌ها با هم متفاوت است. در زمستان هنگامی که مصرف‌کننده یکی از شیرهای آب‌گرم را باز می‌کند، فرمان روشن‌شدن مشعل از طریق میکروسوییچ سنسور فشار و برد کنترل الکترونیک صادر شده، آبگرم مصرفی با بهره‌گیری از مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله به صورت فوری تامین می‌شود. با بسته شدن آب‌گرم مصرفی بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

انشا درباره فصل تابستان + 6 انشا با موضوع فصل تابستان و تعطیلات

 

ختم کلام

در پایان هم باید عرض کنم خدمت شما عزیزان که در خرید پکیج و رادیاتور منزل یا محل کارتان عجله نکنید.محصول های متفاوت را باهم مقایسه کنید و بهترین و مناسب ترین انتخاب خودتان را انجام دهید.

۱۴ نکته بالا می تواند به راحتی مسیر شما را در خرید پکیج دیواری هموار کند. پس با دقت نکات بالا را مجددا مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *