بهترین کولر آبی برای خرید در سال ۱۴۰۱

همانطور که از اسم این مقاله پیداست قرار است به صورت کاملا اختصاصی به نکات انتخاب یک کولر آبی مناسب برای تابستان ۱۴۰۱ بپردازیم.بهترین کولر آبی که می توان در بازار پیدا کرد چه کولر آبی و چه مشخصاتی دارد؟

در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت…

هنگامی که صحبت از فصل های گرم می شود همه فکر ها به سمت خنک شدن و طراوت هوا می رود.یکی به یاد استفاده بیشتر از آب می افتد و دیگری به فکر خرید لباس های خنک و سبک.

در فصل بهار و تابستان وجود یک هوای مطبوع و با طراوت به ایحاد روحیه برای انجام کار های روزمره از واجبات امر این فصول محسوب می شود.باد خنک و دلپذیری که از دریچه های کولر یا اسپیلت به گردش در می آید و محیط را خنک می سازد.

خرید کولر آبی در این زمان بسیار حائز اهمیت می شود.حتی شما ممکن است به فکر خرید سایر لوازم سرمایشی برای منزل یا محل کار خود بیوفتید.اما باید اطلاعات دقیقی از شرایط بازار و نحوه خرید کولر آبی داشته باشید.

باید بدانید که چه پارامتر هایی برای یک خرید خوب می تواند مفید واقع شود.مثلا متراژ منزل، بودجه، شرایط آب و هوایی و … همه این موارد را باید مد نظر خود قرار دهید تا بتوانید به نحو احسن خرید خود را انجام داده و یک کولر آبی مناسب خرید کنید.

کولر آبی یک پیشنهاد به صرفه و عالی

کولر آبی یک دستگاه خنک کننده است که با چرخه طبیعی آب و تبخیر و میعان کار می کند.آب با پمپ در دستگاه به گردش در میاید و به دلیل وجود گرمای زیاد محیط آب بخار شده و چون عملیات تبخیر یک فرآیند گرما گیر است باعث ایجاد خنکی در محیط کولر می شود.موتور اصلی کولر این باد خنک را به درون منزل هدایت می کند.کولر آبی برای کارکرد خود نیاز به استفاده همزمان از آب و برق دارد.

پوشالی یا سلولزی ؟

کولر های آبی در کل به دو دسته عمده تقسیم می شوند.یک کولر آبی پوشالی (معمولی) و دیگری سلولزی.در مدل پوشالی دیواره های کولر با پوشال پوشانده می شوند.پوشال ها از جنس چوب می باشند.این پوشال ها به وسیله پمپ آب، آبیاری شده و خیس می شوند.همین امر موجب ایجاد یک باد خنک در محیط کولر می شود.

اما در مدل سلولزی خبری از پوشال چوبی نیست و بجای پوشال از پد های سلولزی استفاده می شود.پد های سلولزی به نسبت پوشال ها عمر طولانی تری دارند و کمتر آلوده می شوند.پد های سلولزی کمک بسیار زیادی به حفظ محیط زیست می کنند.بازدهی و توان جذب آب در این نمونه پد ها کمی بیشتر از مدل پوشالی است.

کولر های یا در پشت بام و یا در بالکن نصب می شوند.در واقع محل نصب ثابت کولر ها در پشت بام و بالکن است و امکان جابجایی آن وجود ندارد.نوع دیگری از کولر ها وجود دارند که قابل حمل می باشند و به کولر های پرتابل معروف شده اند.بی نیاز از کانال کشی هستند و باد از دریچه تعبیه شده در روبروی آن خارج می شود.

نکات مهم در خرید بهترین کولر آبی

بهترین کولر ها از ورق های گالوانیزه ساخته شده اند.ورق های گالوانیزه به دلیل داشتن یک لایه محافظ بر روی خود سطح فلز را در برابر رطوبت،نم، نمک و … مقاوم می سازد و درصد اینکه فلز دچار زنگ زدگی شود یا کاهش می یابد.اگر در منطقه باران خیز زندگی می کنید این نوع کولر با ورق های گالوانیزه بسیار برای شما کاربرد خواهد داست.

برای افزایش حداقل دو برابری کارایی کولر و صرفه جویی در مصرف انرژی کولر، خود را در جای مناسب و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نصب کنید و یا از سایه بان مخصوص کولر ها استفاده کنید تا نور آفتاب به طور مناسبی دفع شود.نصب سایه بان و قرار دادن کولر در جای مناسب باعث افزایش راندمان دستگاه و به طبع کاهش مصرف انرژی می شود.

بخاطر مصرف طولانی مدت از کولر در طول روز در فصول گرما و از طرفی استفاده همزمان برق و آب برای کارکرد کولر سعی کنید از کولر آبی استفاده کنید که دارای مصرف انرژی پایینی باشد.یعنی در کارت مصرف انرژی درجه A یا B را درج کرده باشند.

کولر هایی که دارای پمپ قوی و با کیفیت هستند، قدرت و سرعت پمپاژ آب را افزایش می دهد در نتیجه راندمان بهتری را برای کولر ایجاد می کند.

برای خرید کولر آبی حتما به برند آن توجه کنید دستگاهی که خریداری می کنید مطمئن شوید امتحان خود را پس داده باشد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.کولر آبی کوپال که برند موفق ایرانی است از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

توان باد دهی کولر بر اساس مترمکعب اندازه گیری می شود.هر چه عدد توان بالا تر باشد به معنای قدرت بالای آن است.کولر های چهار، شش و هشت هزار از رایج ترین کولر هایی است که در آمار فروش کولر آبی رکورد بالایی دارند.

در انتخاب کولر مورد نظر خود حتما به شرایط محیطی و جغرافیایی متراژ، شدت و جهت تابش نور آفتاب، تعداد اتاق ها، عایق بندی منزل درب و پنجره ها و … توجه ویژه داشته باشید.

در بررسی شرایط به مساله ویژه متراژ منزل و یا محل کار خود توجه کنید اگر منزل یا محل کار شما بزرگ است از کولر با قدرت و توان بالا استفاده کنید در غیر اینصورت اگر متراژ پایینی دارید از کولر با توان پایین استفاده کنید زیرا با نصب کولر پر توان مصرف انرژی شما بالا رفته و توجیه اقتصادی ندارد.

در کولر های پوشالی باید هر سال قبل از استفاده پوشال سرویس شود یا در صورت نیاز تعویض گردد.اگر این کار را انجام ندهید توان و راندمان دستگاه به طور قابل توجهی کاهش می یابد و منجر به پخش شدن آلودگی در محیط خانه و کار می شود که بشدت برای سلامتی انسان زیان بار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *