نشانه های خرابی پمپ پکیج

علت خرابی پمپ پکیج چیست؟نشانه های خرابی پمپ پکیج؟

شاید شما هم هر ساله بعد از راه اندازی حالت زمستانه و استفاده از رادیاتور ها پمپ پکیج شما شروع به سر و صدا کرده و بعد از مدتی از کار بیوفتد.

شما هم به ناچار با سرویسکار تماس گرفته و بعد از مراجعه ایشان مجبور به خرید یک پمپ جدید هستید و هزینه های زیادی را بر خود متحمل کرده اید.

  • اما آیا خرابی هر ساله پمپ پکیج طبیعی است؟

  • آیا شرکت های سازنده پکیج به عمد از پمپ های بی کیفیت استفاده می کنند؟

  • آیا راه حلی دارد که هر ساله نخواهیم پمپ پکیج را تعویض کنیم؟

  • چطور می شود عمر پمپ پکیج را افزایش داد؟

  • آیا سرویس سالانه در افزایش عمر پکیج خانه یا محل کار شما تاثیر دارد؟

همه این سوالات را در ادامه پاسخ خواهیم داد.

هر وسیله مکانیکی و برقی نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه دارد.پمپ ها هم از این قاعده مستثنا نیستند.هر وسیله در پکیج نیاز به تعمیر و مراقبت دارد.

۱- نامرغوب بودن جنس پمپ استفاده شده در پکیج

متاسفانه به دلیل افزایش تولیدات غیر قانونی و بی رویه محصولات برقی و عدم رعایت قوانین کپی رایت در محصولات،اجناس متفرقه با نام برند های آشنا وارد بازار شده اند.اما به هیچ عنوان کیفیت محصول اصلی را ندارد و فقط به ظاهر شبیه آن هستند.اگر از پمپ نامرغوب و غیر استاندارد در پکیج استفاده شده باشد طبیعی است که سریع از دسترس خارج شده و خراب شود.پس حتما پمپ پکیج خود را از فروشگاه های معتبر خرید کنید و صحت استاندارد بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

 

۲- کار کردن پمپ در زمان قطع آب

پمپ ها عملکرد بسیار جالبی دارند و همانطور که از نامشان پیداست قرار است آبی را از جایی به جای دیگر منتقل کنند (اصطلاحا پمپ کنند). زمانی که آبی در پمپ وجود نداشته باشد پمپ توانایی کار کردن بدون آب را ندارد و تحت فشار شدید قرار می گیرد.در نتیجه باعث نابودی و تخریب آن می شود.پس حتما قبل از راه اندازی پکیج در منزل از وجود آب اطمینان حاصل کنید تا پمپ پکیج شما متحمل فشار بیش از حد نشود.

در صورت قطعی آب پمپ پکیج بعد از کار کردن متوالی خواهد سوخت.در صورت خرابی قابل توجه حتما به تکنسین تماس بگیرید تا بقیه موارد مرتبط با پمپ را هم چک کند.

 

۳- اگر پمپ شما دائم در حال کار کردن باشد…

اگر برد پکیج در صورت استفاده‌ی دائم از آن، قدیمی و از کار افتاده باشد و یا وجود گرد و غبار و آلودگی به مشکل بربخورد و خرابی آن اتفاق بیفتد، سایر قطعات از جمله پمپ پکیج کار خود را به دلیل دستور نامناسب و غلط برد به خوبی انجام نخواهند داد. بنابراین حتما توجه ویژه ای به این قطعه حساس داشته باشید.هر ساله در سرویس پکیج باید به این نکته توجه کنید.

۴- اگر پکیج شما سروصدای زیادی دارد…

پمپ پکیج در هنگام کار کردن امکان دارد صدایی را به گوش ما برساند ولی زمانی این صدا نشان‌دهنده‌ی وجود خرابی یا مشکل است که بیش از حد بلند و ناخوشایند شود.انواع صدا ها در پکیج ممکن است نشان از خرابی یک قسمت باشد اما صدای بلند و أزار دهنده احتمال زیاد برای خرابی پمپ دستگاه شماست.

از علت های اصلی سروصدای زیاد در پکیج میتوان به وارد شدن هوا به پمپ، کم بودن دمای آب ورودی، رسوب گرفتن مبدل اصلی، نصب نامناسب پکیج و تراز نبودن آن در جایگاه

، خراب شدن فن، سوپاپ و پمپ اشاره کرد.

از نشانه ها اصلی که ممکن است قبل از سروصدای زیاد پکیج نمایان شود می توان به تولید صدای زیاد از پمپ، گرم نبودن رادیاتورها اشاره کرد.

راهکار در این مورد این است که دمای آب ورودی به پکیج کنترل شود.در برخی مواقع از سال مخصوصا در فصل زمستان، امکان دارد آبی که به پکیج وارد می‌شود دمای کمی داشته باشد و هنگام وارد شدن این آب سرد به داخل پمپ پکیج پس از برخورد آن با آب گرم موجود در منبع، فرآیند واکنش‌های انقباض و انبساط رخ دهد و منجر به خرابی و شنیده شدن صداهای بلند از پکیج شود.

از دیگر کار هایی که میتوانید انجام دهید هواگیری دستگاه و پکیج است.از آنجایی که پمپ پکیج دارای مقادیر زیادی آب است، قبل از هواگیری پکیج از یک لگن و یا کاسه‌ی بزرگ در زیر پکیج استفاده کنید تا در زمان باز کردن پیچ، آب داخل آن ریخته شود. برای هواگیری پمپ پکیج، پیچ هواگیری را نیم دور بچرخانید و باز کنید. به همین سادگی و با این روند، هواگیری انجام خواهد شد و از خرابی پمپ پکیج جلوگیری خواهد شد.

همچنین رسوب زدایی مبدل پکیج هم بسیار موثر است.امکان گرفتگی و انسداد لوله‌های پکیج با جرم و رسوب به علت گردش مداوم و طولانی‌مدت آب وجود دارد که باعث ایجاد صدای بلند از پکیج می‌شود. برای حل این مشکل، مبدل اصلی پکیج را رسوب زدایی کنید و برای پیشگیری از بروز مجدد این مشکل از یک رسوب‌گیر استفاده نمایید.

حتما در زمان نصب دقت فرمایید که پکیج و دستگاه به درستی نصب و تراز شده باشد در غیر اینصورت ممکن است صداهای ناهنجاری را تولید کند و شما به اشتباه تشخیص خرابی پمپ را بدهید.در نهایتا بررسی سالم بودن قطعات فن و سوپاپ و همچنین پمپ پکیج هم در نظر داشته باشید.

۵- اگر فیلتر یا صافی برگشت تمیز نباشند…

یکی از قطعاتی که باید مرتبا چک شود صافی برگشت است زیرا همانطور که از اسم آن پیداست کارش جلوگیری از ورود ذرات درشت به پکیج و پمپ آن است.اگر هر ازگاهی این قطعه تمیز نشود ممکن است باعث فشار بیش از حد به موتور و پمپ شود و در نهایت خرابی غیر قابل جبرانی را پدید آورد.

در مورد فیلتر های مدار گرمایش و سرمایش در پکیج هم این موارد صادق است. حتما در سرویس دوره ای به این موارد توجه کنید. فیلتر را تمیز و در صورت نیاز صافی برگشت را تعویض نمایید.

۶- تجمع الودگی زیاد در پمپ

جرم‌ها و آلودگی‌های موجود در پمپ را باید به صورت دوره‌ای تمیز کنید. در غیر این صورت این آلودگی‌ها از کارکرد پمپ جلوگیری خواهند کرد.از نشانه های وجود آلودگی زیاد می توان به پایین آمدن دمای دریافتی از پکیج در رادیاتور، مداوم کار نکردن پکیج و پمپ اشاره کرد.

حال راهکار چیست؟

  • استفاده از رسوب‌گیر و فیلتر مدار گرمایش
  • سرویس دوره ای پکیج
  • شستن و تمیز کردن مداوم پمپ

نتیجه گیری >

تمام موارد ذکر شده در بالا را جدی بگیرید تا محتمل هزینه های بالایی نشوید.پمپ پکیج به مانند قلب آن عمل می کند.وجود نقص در پمپ پکیج باعث نابودی بقیه اجزای دستگاه خواهد شد. ۶ مورد بالا در عدم خرابی و جلوگیری از آن بسیار مفید و موثر می باشد.

در صورت نیاز به تکنسین و سرویسکار با ما در تماس باشید. ۰۷۱۹۱۳۰۰۷۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *